Zoef zoef Zamora

Van Salamanca naar Zamora. Drie dagen lopen. Of een klein uurtje met de bus. Ik had er gewoon zin in, was nog niet klaar met civilisatie. En dus was ik zoef, zoef in Zamora. Waar een prachtige albergue de peregrinos is, met drie Françaises (die Engels spreken!) als hospitaleras. Er waren ook aardig wat pelgrims. Zelfde concept: de meesten op de fiets, vrijwel allen man en Spaans.

image
De ingang van de albergue in het oude centrum van Zamora

image
En dat oude centrum is prachtig!

image
De toren van de kathedraal

image
¡Que calor! Zeggen de Spanjaarden dan hè? Ik niet hoor.

image
En op naar het postkantoor! Nieuwe voorraden. En ach, er was nog ruimte over…

image
Maar eerst nog even rustig met een boekje erbij wachten tot het importbier koud is

image
En dan het Grote Genieten!

De albergue in Zamora probeert – net als in Fuenterroble – de Caminosfeer hoog te houden. En dus zijn er altijd hospitaleros, is de prijs ‘donativo’ (je betaalt wat je het waard vindt en naar draagkracht) en waarderen ze het als je aanschuift bij het avondeten. Alleen Juan (een fietser) en ik deden dat. We hebben samen met een van de Françaises gekookt.

image
Eten op het dakterras van de albergue

De etappe de volgende dag naar Montamarta was sáái! Eerst de stad uit door lelijke buitenwijken en langs een industrieterrein en daarna een lange, rechte weg door lege velden. De N630 rechts, de A66 links en verder was er nog een snelweg in aanbouw. Hij was ook maar 19 kilometer. Dus om half twaalf stond ik al op de stoep van de casa rural waar ik kon slapen. In een duf dorp van niks aan de N630. Na een douche, de was (voor 3 euro werd ie gedaan) en de lunch, mocht ik met de mevrouw meerijden naar Zamora. En daar ben ik dus weer. Zoef zoef Zamora! Begin van de avond pak ik de bus weer terug naar Montamarta. En dan morgen definitief el campo weer in.

image
Van Zamora naar Montamarta: sáái!

Leave a Reply

